Pro zefektivnění písemné komunikace se zákazníkem prostřednictvím administrace si můžete vytvořit vzory zpráv. Ty se vám budou hodit v případě, kdy zákazníkům v e-mailech často píšete podobné informace např. o tom, že objednávka byla uhrazena, upravena nebo expedována.
Vytvořit vzor zprávy můžete na stránce Vzory zpráv → Vložit vzor zprávy.
Obrázek 1: Vložení vzoru zprávy
U každého vzoru zprávy volíte:
V textech zpráv můžete kromě základního formátování použít proměnné, což jsou zvláštní textové řetězce. Pokud jsou v textu vzoru zprávy proměnné použity, nahradí se v reálně odesílaném e-mailu za hodnoty z odpovídající objednávky. V textech můžete použít tyto proměnné:
V textu je nutné použít řetězec proměnné přesně tak, jak je uvedený ve výčtu, tj. začínající a končící symbolem procenta a se zachováním velikosti písmen.
Vytvořený vzor zprávy poté najdete v detailu objednávky, při její editaci nebo při hromadné změně stavu objednávek u formuláře pro odeslání zprávy zákazníkovi v rozbalovacím seznamu. Pokud některý z vytvořených vzorů vyberete, předvyplní se jeho text automaticky do pole zprávy. V poli pro zprávu poté můžete text libovolně upravit a odeslat zákazníkovi.
Obrázek 2: Seznam dostupných vzorů zpráv v detailu objednávky