Nápověda

Přesměrování starého e‑shopu

Pokud na Shopas přecházíte se svým existujícím e‑shopem, určitě budete chtít zachovat funkčnost původních URL adres a přesměrovat je na adresy nové, které fungují na Shopasu. Je to vhodné jednak kvůli vašim stávajícím zákazníkům, kteří mohou mít jednotlivé adresy uložené například v záložkách prohlížeče, jednak kvůli zachování hodnocení vašeho e‑shopu z hlediska SEO.

V nastavení přesměrování můžete nastavit tyto položky:

  • Aliasy domén - Toto se netýká nutně jen vašeho původního e‑shopu. Nastavení je vhodné, pokud máte pro svůj e‑shop zaregistrovaných více alternativních domén, například variantu s pomlčkou a bez pomlčky (www.mujeshop.czwww.muj-eshop.cz). V nastavení e‑shopu určíte, která doména je hlavní, a ostatní domény zde můžete přidat mezi její "aliasy". Shopas pak bude všechny návštěvníky, kteří tyto alternativní domény navštíví, automaticky přesměrovávat na váš e‑shop na hlavní doméně. Pro správné fungování je nutné alternativní domény nasměrovat na Shopas pomocí nastavení DNS záznamů. Pro nasměrování přidejte do jejich DNS záznamů záznam typu A a jako IP adresu zadejte 185.178.175.205.
  • Doména původního e‑shopu - Zadejte doménu, na které váš původní e‑shop běžel. Doména může být stejná jako hlavní doména vašeho e‑shopu na Shopasu. Pokud se rozhodnete s přesunem e‑shopu na Shopas také zároveň změnit i doménu, na které e‑shop běží, můžete svůj starý e‑shop přesměrovat i z rozdílné domény. Tuto doménu musíte rovněž nasměrovat na Shopas pomocí nastavení DNS záznamů. Pro nasměrování přidejte do jejich DNS záznamů záznam typu A a jako IP adresu zadejte 185.178.175.205.
  • Přesměrovat neznámé URL na úvodní stránku - V seznamu Přesměrování původního e‑shopu (viz níže) uvedete konkrétní přesměrování jednotlivých URL adres z jejich staré podoby na novou. Zaškrtnutím tohoto políčka určíte, že všechny ostatní adresy původního e‑shopu, které Shopas nezná, má automaticky přesměrovat na úvodní stránku vašeho e‑shopu. Toto je užitečné v případě, že neznáte přesnou podobu původních adres a nechcete o své zákazníky přijít, pokud se na tuto adresu náhodou podívají.
  • Přesměrování původního e‑shopu - Zde můžete pomocí tlačítka plus zadat libovolný počet přesměrování původních URL adres na nové. U jednotlivých přesměrování můžete přetažením za ikonu dvojité šipky měnit pořadí. Pořadí je důležité z hlediska vyhodnocování. Shopas seznam prochází vždy shora dolů a jakmile narazí na přesměrování, které odpovídá právě navštívené adrese, přesměruje. Pokud tedy v seznamu uvedete jednu původní adresu vícekrát, použije se první uvedené přesměrování. Pro každé přesměrování zadáváte následující údaje:
    • Původní URL - Zadejte relativní adresu stránky na vašem původním e‑shopu. Relativní adresou je ta část adresy, která následuje za doménou, začíná lomítkem. Například pro přesměrování stránky www.mujeshop.cz/kontaktni-informace zadejte /kontaktni-informace.
    • Relativní URL e‑shopu - Zadejte relativní adresu stránky na vašem novém e‑shopu. Opět se jedná o tu část adresy, která následuje za doménou a začíná lomítkem. Například /kontakt.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení. Více informací