Nápověda

Doprava a platba

Na nastavení dopravy a platby se dostanete na stránce Nastavení → Doprava a platba. Obrázek 1: Na nastavení dopravy a platby se dostanete na stránce Nastavení → Doprava a platba.

Nastavení dopravy

Na stránce Nastavení dopravy najdete seznam všech dostupných způsobů dopravy, které svým zákazníkům nabízíte. Každý způsob dopravy můžete editovat (ikona tužky) nebo smazat (ikona křížku).

Pod seznamem způsobů dopravy najdete také zaškrtávací pole pro nastavení dopravy zdarma. Zašrktnutím Doprava zdarma od můžete nastavit cenu, od které nebude vašim zákazníkům účtovaná cena za dopravu a platbu. Do celkové ceny se počítá cena všech položek v košíku včetně případných doplňků a uplatněných slev. Pokud má zákazník nárok na dopravu zdarma, má vždy zdarma i vybraný způsob platby (např. dobírka).

Přidání způsobu dopravy

Nový způsob dopravy můžete přidat kliknutím na Vložit způsob dopravy vpravo nahoře na stránce Nastavení → Doprava a platba. Obrázek 2: Nový způsob dopravy můžete přidat kliknutím na Vložit způsob dopravy vpravo nahoře na stránce Nastavení → Doprava a platba.

Ve formuláři pro přidání způsobu dopravy můžete nastavit tyto parametry:

  • Druh –⁠ Na Shopasu můžete nastavit cenu dopravy buď fixní, nebo závislou na celkové hmotnosti objednávaného zboží. Výchozí možnost je Doprava s fixní cenou, což je doprava s cenou nezávislou na velikosti objednávky. Alternativně můžete zvolit Doprava s cenou dle hmotnosti. V takovém případě budete moci zadat různé úrovně ceny dopravy podle celkové hmotnosti objednávaného zboží (více viz níže bod Cena podle maximální hmotnosti).
  • Název –⁠ Zde uvedený text bude na vašem e‑shopu identifikovat vybraný způsob dopravy. Je tedy vhodné, aby byl název jednoznačný a srozumitelný.
  • Popis –⁠ Popis způsobu dopravy není povinný, nicméně je vhodný. Můžete zde zákazníkům vysvětlit, jakým způsobem vybraná doprava probíhá, jaké má výhody nebo naopak omezení.
  • Typ –⁠ Typ způsobu dopravy je důležitou informací především pro další zpracování tohoto způsobu dopravy v rámci Shopasu. Různé typy dopravy se totiž chovají odlišným způsobem. Pokud nemáte e‑shop napojený na dopravce, ovlivňuje volba typu pouze to, jakým způsobem se informace o vašich způsobech dopravy exportuje ve feedech pro srovnávače. Pokud máte e‑shop napojený na dopravce, tak se kromě správného uvedení ve feedech srovnávačů u objednávek s tímto dopravcem objeví možnost odeslat objednávku dopravci.
  • Cena –⁠ Pokud jste si vybrali Doprava s cenou podle hmotnosti, jedná se o nejvyšší možnou cenu, kterou zákazník za dopravu zaplatí.
  • Státy –⁠ Výběr států, pro které je daný způsob dopravy k dispozici. Shopas vašim zákazníkům neumožní objednat zboží s adresou doručení ve státě, který by pro zvolený způsob dopravy nebyl k dispozici. Shopas nyní podporuje Českou republiku, Slovensko, Německo, Polsko, MaďarskoRakousko. Pokud byste chtěli prodávat do jiných zemí, kontaktujte nás prosím.
  • Zahrnout do ceny dopravy na detailu produktu –⁠ Na detailu produktu můžete zobrazovat nejnižší cenu dopravy pro daný produkt (může být pro zákazníky zajímavé hlavně v případě ceny dopravy podle hmotnosti). Při vyhodnocování nejnižší ceny dopravy pro daný produkt se porovnávají ceny pouze těch způsobů dopravy, které jste označili pomocí Zahrnout do ceny dopravy na detailu produktu. Můžete tak z vyhodnocení například vynechat osobní odběr, který bývá typicky levnější, nebo zobrazit jen cenu toho způsobu dopravy, který pokládáte za zákazníky preferovaný. Pokud takto neoznačíte žádný způsob dopravy, na detailu produktu se žádná cena za dopravu nezobrazí.
  • Sklad pro odběr zboží –⁠ Zobrazí se pouze tehdy, máte-li v e‑shopu zadaný více než jen jeden sklad zboží. Pokud ponecháte volbu prázdnou, tj. Všechny sklady (dle priority), bude se zboží objednané tímto způsobem dopravy automaticky odečítat ze skladu s nejvyšší prioritou, na kterém je vedené jako skladem. Pokud vyberete konkrétní sklad, bude se zboží odečítat vždy z tohoto skladu, bez ohledu na to, zda je zde skladem (údaj o skladovosti na konkrétním skladu tedy může být teoreticky i záporný). Více informací o fungování skladů na Shopasu najdete v nápovědě ke skladové dostupnosti.
  • Cena podle maximální hmotnosti –⁠ Zobrazí se pouze v případě, že vyberete Druh dopravy Doprava s cenou dle hmotnosti. Kliknutím na ikonu plus můžete přidat novou cenovou hladinu. Při vyhodnocování ceny dopravy Shopas nejprve sečte parametr Hmotnost všech produktů v objednávce. Není-li u produktu hmotnost uvedená, je jeho hmotnost vyhodnocena jako nulová. U produktů objednaných ve více kusech se samozřejmě hmotnost násobí počtem kusů. Shopas dále postupuje v seznamu cenových hladin od nejnižší k nejvyšší. Pokud narazí na cenovou hladinu, kde je celková hmotnost produktů v objednávce v rozmezí této hmotnostní cenové hladiny, tak pro cenu dopravy použije tuto cenu. Pokud je hmotnost produktů v objednávce vyšší než nejvyšší zadaná cenová hladina, pak použije pro výpočet ceny za dopravu výchozí cenu z pole Cena.

Nastavení platby

Přepnutím na záložku Nastavení platby na stránce Nastavení → Doprava a platba můžete zobrazit seznam již vytvořených způsobů platby. Obrázek 3: Přepnutím na záložku Nastavení platby na stránce Nastavení → Doprava a platba můžete zobrazit seznam již vytvořených způsobů platby.

Na záložce Nastavení platby najdete seznam všech dostupných způsobů platby, které můžete editovat (ikona tužky) nebo smazat (ikona křížek).

Přidání způsobu platby

Přidat nový způsob platby můžete kliknutím na Vložit způsob platby vpravo nahoře. Obrázek 4: Přidat nový způsob platby můžete kliknutím na Vložit způsob platby vpravo nahoře.

Ve formuláři pro přidání způsobu platby můžete nastavit tyto parametry:

  • Název –⁠ Zde uvedený text bude ve vašem e‑shopu identifikovat vybraný způsob platby. Je tedy vhodné, aby název zde byl jednoznačný a srozumitelný.
  • Popis –⁠ Popis způsobu platby není povinný, nicméně je vhodný. Můžete zde zákazníkům vysvětlit, jak vybraný způsob platby probíhá, jaké má výhody nebo naopak omezení.
  • Způsoby dopravy –⁠ Každý způsob platby ve vašem e‑shopu je svázaný s nějakými způsoby dopravy, u kterých ho lze použít. Zde máte na výběr všechny způsoby dopravy, které jste si v e‑shopu vytvořili, a můžete vybrat ty, u kterých lze vytvářený způsob platby použít. Pokud zde nevidíte způsob dopravy, který potřebujete, je zapotřebí ho nejprve vytvořit.
  • Cena –⁠ Pokud uvedete cenu 0 Kč, bude platba tímto způsobem zdarma.
  • Dobírka –⁠ Zaškrtnutí označuje, že se jedná o platbu dobírkou. To je důležité zejména při odesílání objednávek k napojenému dopravci. Pokud je pole zaškrtnuto, odešle se dopravci informace o výši dobírky a požadavek na její vybrání.
  • Platební brána –⁠ Výběr se zobrazí pouze tehdy, pokud máte v e‑shopu alespoň jednu platební bránu nastavenou. Více informací o tom, jak nastavit platební bránu, najdete v nápovědě k napojení platebních bran.
  • Informace k platbě v e-mailu s objednávkou –⁠ Zde můžete zadat text, který se použije v e-mailu zákazníkovi po vytvoření objednávky s tímto typem platby. Tento text se do e-mailu vypíše pod obecný úvodní text, který jste nastavili v nastavení e-mailů. V textu můžete použít proměnné, které se nahradí za odpovídající hodnotu z objednávky. Více informací o těchto proměnných najdete v nápovědě k nastavení e-mailů.
  • Automaticky vygenerovat doklad a přiložit ke zprávě –⁠ Pokud zaškrtnete toto pole, tak se k e-mailu zákazníkovi po vytvoření objednávky automaticky přiloží vygenerovaný doklad (faktura) v PDF. Způsob, jakým se doklady generují, můžete ovlivnit v nastavení provozovatele.

Napojení dopravců

Na záložce Nastavení dopravců můžete vybírat dopravce, na které chcete svůj e‑shop napojit. Díky napojení můžete dopravci odesílat informace o objednávkách jednoduše přímo z administračního rozhraní Shopasu. Obrázek 5: Na záložce Nastavení dopravců můžete vybírat dopravce, na které chcete svůj e‑shop napojit. Díky napojení můžete dopravci odesílat informace o objednávkách jednoduše přímo z administračního rozhraní Shopasu.

Aktuálně Shopas nabízí napojení pouze na Zásilkovnu (www.zasilkovna.cz).

Zásilkovna

Pokud chcete využívat služeb dopravce Zásilkovna, zaškrtněte Chci v e‑shopu nabízet služby tohoto dopravce. Pokud toto nastavení zaškrtnete, zobrazí se vám dvě pole pro zadání API klíčeAPI hesla.

Tyto údaje je nutné vyplnit, aby bylo možné ze Shopasu do Zásilkovny odesílat údaje o vašich objednávkách. Údaje najdete ve svém účtu Zásilkovny po kliknutí na Klientská podpora.

Údaje API klíč a API heslo v rozhraní Zásilkovny Obrázek 6: Údaje API klíč a API heslo v rozhraní Zásilkovny

Po vyplnění těchto údajů v administraci e‑shopu a uložení bude možné vytvářet v e‑shopu nové způsoby dopravy, kde v poli Typ bude na výběr navíc několik dopravních služeb, které Zásilkovna nabízí:

  • Zásilkovna ČR –⁠ Odeslání zboží na výdejní místo Zásilkovny v Česku. U objednávek s vybraným způsobem dopravy tohoto typu si zákazník bude moci vybrat ve formuláři příslušné výdejní místo.
  • Zásilkovna SR –⁠ Odeslání zboží na výdejní místo Zásilkovny na Slovensku. U objednávek s vybraným způsobem dopravy tohoto typu si zákazník bude moci vybrat ve formuláři příslušné výdejní místo na Slovensku.
  • Zásilkovna Expres Praha –⁠ Odeslání zboží Zásilkovnou na výdejní místo v rámci Prahy.
  • Zásilkovna na adresu –⁠ Expres Praha –⁠ Doručení zboží na adresu v rámci Prahy. Shopas neověřuje, zda je zadaná doručovací adresa v Praze.
  • Zásilkovna na adresu –⁠ Expres Brno –⁠ Doručení zboží na adresu v rámci Brna. Shopas neověřuje, zda je zadaná doručovací adresa v Brně.
  • Zásilkovna na adresu –⁠ Expres Ostrava –⁠ Doručení zboží na adresu v rámci Ostravy. Shopas neověřuje, zda je zadaná doručovací adresa v Ostravě.
  • Zásilkovna na adresu –⁠ Česká pošta ČR –⁠ Doručení zboží na adresu prostřednictvím České pošty (zprostředkovává Zásilkovna)
  • Zásilkovna na adresu –⁠ DPD ČR –⁠ Doručení zboží na adresu prostřednictvím dopravce DPD (zprostředkovává Zásilkovna)
  • Zásilkovna na adresu –⁠ IN TIME ČR –⁠ Doručení zboží na adresu prostřednictvím dopravce In Time (zprostředkovává Zásilkovna)
  • Zásilkovna –⁠ Nejlevnější doručení na adresu –⁠ Doručení zboží na adresu prostřednictvím předem neurčeného dopravce. Zásilkovna vybere podle svých ceníků aktuálně nejlevnějšího dopravce, který je schopen zboží doručit přímo na adresu.
  • Zásilkovna na adresu –⁠ Slovenská pošta –⁠ Doručení zboží na adresu prostřednictvím Slovenské pošty (zprostředkovává Zásilkovna –⁠ pouze pro objednávky adresované na Slovensko)
  • Zásilkovna na adresu –⁠ Slovensko GLS –⁠ Doručení zboží na adresu prostřednictvím dopravce GLS (zprostředkovává Zásilkovna –⁠ pouze pro objednávky adresované na Slovensko).
  • Zásilkovna –⁠ Slovensko –⁠ Nejlevnější doručení na adresu –⁠ Doručení zboží na adresu na Slovensku prostřednictvím předem neurčeného dopravce. Zásilkovna vybere podle svých ceníků aktuálně nejlevnějšího dopravce, který je schopen zboží doručit přímo na adresu.

Výběr služby ovlivňuje, jakým způsobem bude objednávka s tímto způsobem dopravy odeslaná do rozhraní Zásilkovny. Pro svého zákazníka můžete příslušný způsob dopravy nazvat samozřejmě odlišně. Například můžete mít způsob dopravy nazvaný Česká pošta a jako typ dopravy zvolit Zásilkovna na adresu –⁠ Česká pošta ČR. V takovém případě vašemu zákazníkovi balíček doručí Česká pošta, ale vy budete balíček odevzdávat Zásilkovně, která se o jeho předání České poště postará za vás.

Pokud je objednávka vytvořená se způsobem dopravy některého z výše uvedených typů, tak se v detailu objednávky objeví tlačítko Odeslat do Zásilkovny a bude možné tuto objednávku odeslat do Zásilkovny i hromadně pomocí akce na seznamu objednávek.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení. Více informací