Nápověda

Vzhled e‑shopu

Na Shopasu si můžete vybrat ze dvou možností, jak upravit vzhled svého e‑shopu:

  1. úpravou výchozího vzhledu,
  2. vytvořením a nahráním vlastního vzhledu.

Úprava výchozího vzhledu

Připravili jsme pro vás univerzální moderní vzhled e‑shopu, který bude fungovat ve všech prohlížečích a zařízeních. Tento vzhled je vhodný pro začínající e‑shopy, pokud si chcete Shopas jen vyzkoušet nebo pokud pro vás vzhled e‑shopu není nijak zvlášť důležitý.

Ukázka výchozího vzhledu e‑shopu Obrázek 1: Ukázka výchozího vzhledu e‑shopu

Nastavení vzhledu e‑shopu naleznete v administraci na stránce Nastavení → Vzhled e‑shopu.

U výchozího vzhledu e‑shopu můžete nastavit tyto parametry:

  1. Logo vašeho e‑shopu - Nahrajte logo v co nejlepší kvalitě. Velmi doporučujeme použít logo v křivkovém formátu svg.
  2. Základní barva vašeho e‑shopu - Tato barva se použije pro obarvení základních ovládacích prvků e‑shopu, odkazů, tlačítek apod. Vyberte barvu, která bude ladit s hlavní barvou vašeho loga.
  3. Font vašeho e‑shopu - Vyberte styl písma, který nejlépe ladí se stylem vašeho loga.

Vytvoření vlastního vzhledu

Zvolením Chci nahrát svůj vlastní vzhled získáte možnost upravit si vzhled e‑shopu zcela podle svých představ. V tomto případě máte možnost nastavit u vzhledu tyto parametry:

  1. Logo vašeho e‑shopu - Nahrajte logo v co nejlepší kvalitě. Velmi doporučujeme použít logo v křivkovém formátu svg.
  2. ZIP archiv s vlastním vzhledem - Sem nahrajte ZIP soubor, který jste si vytvořili nebo který pro vás vytvořil kodér s pomocí našeho nástroje pro kodéry. Tento nástroj je určený pro HTML/CSS kodéry, kteří díky němu mohou pro váš e‑shop připravit vzhled přesně takový, jaký potřebujete. Více informací o tom, jak nástroj používat, najdete v dokumentaci nástroje.
  3. CSS - Zde můžete psát přímo CSS styly, které se budou ve vašem e‑shopu aplikovat po stylech z archivu vlastního vzhledu. Můžete tak vzhled dodatečně upravit. Tato možnost se hodí především pro různé dočasné rychlé úpravy vzhledu, kvůli kterým nemusíte vytvářet nový ZIP archiv a můžete je kdykoliv jednoduše zase odstranit.
  4. Maximální rozměry obrázků - Můžete nastavit velikostní omezení maximální šířky a výšky zvlášť pro obrázky na detailu produktu a zvlášť pro obrázky náhledů produktů. Pokud neuvedete žádnou hodnotu, použije se pro obrázek jako omezení maximální hodnota 1920.
  5. Způsob výběru dopravy a platby - V objednávkovém formuláři se mohou způsoby dopravy a platby v rámci HTML kódu vypsat buď jako rozbalovací seznam (selectbox), nebo jako přepínací tlačítka (radio). Tato volba usnadňuje různé přístupy ke stylování objednávkového formuláře. Pokud si nejste jistí, kterou variantu potřebujete, nastavení neměňte, případně se dotažte svého CSS kodéra.

Náhled e‑shopu

Pod formulářem pro nastavení vzhledu naleznete okno s náhledem e‑shopu. Pokud upravíte nastavení vzhledu, můžete pomocí tlačítka Přegenerovat náhled aplikovat provedené změny, aniž by bylo nutné ukládat formulář, a tím měnit vzhled samotného e‑shopu.

E-shop s aplikovanými změnami vzhledu můžete také pomocí tlačítka Zobrazit náhled v novém okně procházet a prohlédnout si všechny stránky e‑shopu. Tento náhled je dostupný pouze pro vás, proto neposílejte odkaz na náhled dalším lidem. Adresa náhledu jim bez přihlášení do administrace e‑shopu nebude fungovat.

Pokud jste s úpravami vzhledu spokojeni, nezapomeňte provedené změny uložit.

Rozvržení e‑shopu

Zde můžete upravit různá nastavení, která ovlivňují, jak bude váš e‑shop vypadat:

  1. Zobrazovat seznam kategorií nad filtry na stránce kategorie - Seznam kategorií není přímou součástí filtrů, ale často je zákazníky jako součást filtrů vnímaný. Proto je možné tento seznam zobrazit nad filtry na stránce kategorie či stránce s výsledky vyhledávání. Ve výchozím nastavení je seznam kategorií zobrazený.
  2. Statický obsah zápatí - Pokud potřebujete na všechny stránky e‑shopu přidat statický obsah, zde máte možnost definovat HTML kód, který se na všech stránkách e‑shopu vypíše v rámci zápatí stránky. V tomto nastavení editujete přímo HTML kód, při úpravě tedy dbejte na správnou syntaxi jazyka HTML. Pokud si nevíte rady, můžete se na nás obrátit a my vám pomůžeme.
  3. Obrázky v zápatí - Toto nastavení přímo souvisí s předchozím Statickým obsahem zápatí. Obrázky vložené do tohoto nastavení se samy od sebe v zápatí nevypisují, ale můžete je použít v rámci HTML kódu statického obsahu. Pokud chcete obrázek použít, stačí např. do src atributu značky img vložit řetězec %n%, kde n je pořadové číslo obrázku, který jste sem nahráli (např. //spcdn.cz/media/uploaded/help_pages/645e427e60620049404949.png pro první obrázek, %2% pro druhý obrázek atd.).

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení. Více informací