Každý e‑shop potřebuje pro své fungování odesílat e-maily. Ať už zákazníkům, nebo provozovateli.
Obrázek 1: Nastavení e-mailů najdete na stránce Nastavení → E-maily.
V nastavení e-mailů jsou důležitá dvě základní nastavení:
Pro odesílání e-mailů je nezbytnou podmínkou e-mailový server, takzvaný SMTP server. Tomu Shopas předává e-maily, které potřebuje odeslat, a SMTP server se postará o jejich doručení. Na Shopasu jsou dvě možnosti, jak e-maily odesílat:
O tom, zda máte či nemáte k dispozici vlastní SMTP server, pravděpodobně víte, protože ho používáte při každodenní práci s e-maily. Pokud si nejste jistí, zeptejte se svého dodavatele webu či poskytovatele domény.
Aby Shopas uměl přes váš SMTP server odesílat e-maily, je nutné přístupové údaje k vašemu SMTP serveru v Shopasu nastavit.
Pokud chcete využívat svůj vlastní SMTP server, zaškrtněte pole Pro odesílání e-mailů používat vlastní SMTP server. Zobrazí se formulář, do kterého vyplňte přístupové údaje:
Před uložením nastavení Shopas provede test připojení k nastavenému SMTP serveru. Pokud test z libovolného důvodu selže, zobrazí se chybová informace a nastavení se neuloží.
Pokud nemáte vlastní SMTP server nebo pokud ho nechcete či nemůžete používat pro odesílání e-mailů ze svého e‑shopu, můžete nechat Shopas odesílat e-maily z jeho SMTP serveru. Aby bylo možné odesílat e-maily ze SMTP serveru Shopasu a tyto e-maily nekončily ve spamu, je nejvhodnější cestou přesunout veškerý hosting vašich e-mailů na náš mailserver.
Provozovatel Shopasu, společnost Vanio Solutions, nabízí hosting e-mailů jako samostatnou službu, která zahrnuje
Cena za tento hosting je v současnosti 500 Kč/rok včetně DPH. V případě zájmu o hosting e-mailů nás prosím kontaktujte.
Shopas odesílá vašim zákazníkům e-maily týkající se jejich objednávky. Tyto e-maily se odesílají:
Každý e-mail týkající se objednávky obsahuje všechny položky této objednávky. Na stránce Nastavení → E-maily můžete nastavit:
Kromě základního formátování můžete v textech použít proměnné, což jsou zvláštní textové řetězce, které jsou-li v textu e-mailu použity, se nahradí v reálně odesílaném e-mailu za hodnoty z odpovídající objednávky. V textech můžete použít tyto proměnné:
V textu je nutné použít řetězec proměnné přesně tak, jak je uvedený ve výčtu, tj. začínající a končící symbolem procenta a se zachováním velikosti písmen.
Výše uvedené proměnné můžete použít nejen v textech v nastavení e-mailů, ale také ve zprávách, které zákazníkovi odesíláte z detailu objednávky. V detailu i v editaci objednávky je možné zadat zákazníkovi zprávu. Ta je odeslána e-mailem, ovšem pouze v případě, že nějakou zprávu vyplníte, například zdůvodnění úpravy objednávky nebo detailnější informaci o jejím stavu.
Obrázek 2: Formulář pro zadání zprávy zákazníkovi v detailu objednávky
Pokud zákazníkům v e-mailech často píšete podobné informace, budou se vám možná hodit vzory zpráv, což jsou předpřipravené texty pro rychlé vyplnění zprávy.
Součástí základního nastavení Shopasu jsou i dobře vypadající emaily. Nicméně stejně jako vzhled samotného e‑shopu je i vzhled odesílaných e-mailů možné plně ovlivnit pomocí CSS stylů. Více informací o tom, jak můžete upravovat vzhled e-mailů, si přečtěte v nápovědě ke vzhledu e‑shopu.