Provozovatel je v Shopasu živnostník nebo firma, která provozuje e‑shop. Provozovatel je za daný e‑shop zodpovědný. Pokud chcete mít na Shopasu e‑shop, musíte si tedy vytvořit minimálně jednoho provozovatele.
Chcete-li na Shopasu provozovat víc e‑shopů najednou, můžete si vytvořit provozovatele další. Jejich počet není omezený. Zároveň můžete v Shopasu pod jedním provozovatelem provozovat víc e‑shopů najednou. Platí se u nás vždy pouze za e‑shop, bez ohledu na to, zda je provozovaný pod stejným nebo pod jiným provozovatelem.
Obrázek 1: Seznam provozovatelů najdete na stránce Provozovatelé
Administrátorem provozovatele je uživatel Shopasu, který smí spravovat údaje o tomto provozovateli a starat se o všechny jeho e‑shopy. V Shopasu aktuálně nemáme žádné složitější nastavení rolí a práv, každý administrátor provozovatele smí dělat vše.
Pokud jste si vytvořili svého prvního provozovatele, tak jste administrátorem tohoto provozovatele vy a nikdo jiný. Chcete-li ke správě provozovatele a tedy i vašeho e‑shopu dát přístup dalším lidem, nedávejte jim k používání své přístupové údaje do administrace Shopasu. Mnohem lepší cestou je přidat je mezi administrátory.
Obrázek 2: Na stránku se seznamem administrátorů provozovatele se dostanete kliknutím na ikonu lidí u daného provozovatele.
Zde můžete přidat nového uživatele mezi administrátory svého provozovatele nebo můžete kliknutím na křížek u existujícího administrátora daného uživatele z administrátorů odebrat. Pokud máte u provozovatele pouze jednoho administrátora (sebe), odebrat ho již nelze, každý provozovatel musí mít minimálně jednoho administrátora.
Přidání uživatele mezi administrátory provedete zadáním jeho e-mailové adresy do formuláře nad seznamem administrátorů. Pokud je na Shopasu uživatel s touto e-mailovou adresou zaregistrovaný, tak se automaticky stane administrátorem. Pokud zaregistrovaný není, zašle mu Shopas na uvedený e-mail pozvánku. Jakmile se uživatel s touto pozvánkou na Shopasu registruje, stane se administrátorem vašeho provozovatele a získá přístup ke správě vašeho e‑shopu.
Obrázek 3: Na formulář vytvoření provozovatele se dostanete ze stránky Provozovatelé kliknutím na Vytvořit provozovatele vpravo nahoře.
Protože provozovatel je buď živnostník, nebo firma, musí mít vždy přidělené IČO. Pro zjednodušení vyplňování formuláře můžete využít funkci Předvyplnit podle IČO. Pokud máte vyplněné IČO, pokusí se Shopas získat potřebné údaje z veřejných registrů. Vy je pak samozřejmě můžete jakkoliv upravit či doplnit.
Je-li provozovatel plátce DPH, je povinným údajem k vyplnění také DIČ.
Název firmy respektive jméno a příjmení se zobrazí na e‑shopu jako provozovatel e‑shopu, stejně tak Kontaktní e-mail a Telefon, pokud to v nastavení kontaktních informací nezměníte.
Fakturační údaje provozovatele se použijí jednak u faktur vystavovaných Shopasem zákazníkům vašeho e‑shopu, jednak u faktur, které vystavuje Shopas vám.
Na E-mail pro zasílání faktur vám bude Shopas zasílat faktury za pronájem vašeho e‑shopu.
Protože provozovatel je na Shopasu zodpovědný za své e‑shopy, musíte při vytváření provozovatele vyjádřit souhlas s obchodními podmínkami serveru Shopas.cz. Tím souhlasíte, že budete své e‑shopy na Shopasu jménem provozovatele vytvářet v souladu s našimi pravidly a že za ně tento provozovatel bude smluveným způsobem platit. Bez tohoto souhlasu není možné na Shopasu provozovatele, a tedy ani e‑shop vytvořit. Pokud máte výhrady ke znění obchodních podmínek a zajímaly by vás alternativní možnosti spolupráce, kontaktujte nás.
Obrázek 4: Formulář pro editaci provozovatele zobrazíte kliknutím na ikonu tužky u daného provozovatele.
Formulář pro editaci provozovatele se od formuláře pro vytvoření provozovatele liší tím, že má ve svém záhlaví tři záložky:
Ve formuláři Údaje o provozovateli můžete měnit všechny údaje, které jste zadali při vytvoření provozovatele. Jediná informace, kterou nemůžete změnit, je souhlas s našimi obchodními podmínkami. Na Shopasu totiž nemůžete mít provozovatele, který by s našimi obchodními podmínkami nesouhlasil. Pokud s podmínkami souhlasit nechcete, jediným řešením je smazání provozovatele.
Obrázek 5: Nastavení fakturace ovlivňuje to, jakým způsobem Shopas vytváří faktury pro vaše zákazníky.
Na této záložce můžete měnit parametry pro vytváření čísel objednávek a faktur:
Obrázek 6: Na záložce API klíč si můžete vygenerovat klíč pro použití při přístupu k API rozhraní Shopasu.
API klíč je unikátní textový řetězec, díky kterému můžete ke svým datům v Shopasu přistupovat z jiných aplikací či systémů. K API klíči se chovejte stejně obezřetně jako k přístupovému jménu a heslu. Jeho prozrazení umožní komukoliv přistupovat k datům o vašich objednávkách a podobně. Pokud si nejste jistí, zda váš API klíč neunikl na veřejnost, vygenerujte si zde raději klíč nový. Starý klíč tím přestane fungovat. Více informací najdete v nápovědě k API Shopasu.
Smazání provozovatele na Shopasu se rovná ukončení spolupráce mezi Shopasem a daným provozovatelem. Jedná se tedy o velmi závažný krok, který je zapotřebí důkladně zvážit dřív, než provozovatele smažete. Smazání provozovatele je nevratný proces! Zároveň s provozovatelem se smažou i všechny jím provozované e‑shopy a veškerá data těchto e‑shopů!
Pokud chcete provozovatele opravdu smazat, bude od vás Shopas vyžadovat zadání potvrzovacího kódu zaslaného na vaši e-mailovou adresu. Toto potvrzení je nutné pouze při mazání provozovatelů, kteří mají na Shopasu vytvořený alespoň jeden e‑shop.