Nápověda

Filtrace produktů

Základem každého úspěšného e‑shopu je snadné vyhledávání a nacházení produktů. Na Shopasu mohou vaši zákazníci produkt nalézt hned čtyřmi způsoby:

  1. procházením stromu kategorií,
  2. pomocí vyhledávacího formuláře,
  3. použitím filtrů ve výpisu produktů,
  4. pomocí průvodce výběrem.

V této kapitole nápovědy se pokusíme vysvětlit, jak na Shopasu funguje filtrování produktů ve výpisu.

Kde se filtry zobrazí?

Filtry se obecně na e‑shopu mohou zobrazovat všude, kde se objevuje seznam produktů. Typicky jde o dvě situace:

  1. seznam produktů v kategorii,
  2. výsledky vyhledávání.

Filtry se zobrazí vedle seznamu produktů a tento seznam ovlivňují. Ve výchozím nastavení není žádný dostupný filtr aktivní a jsou tedy vidět úplně všechny produkty z daného seznamu.

Globální filtry

Globální filtry na Shopasu jsou dva:

  1. filtr ceny,
  2. filtr produktů skladem.

Tyto filtry se zobrazí vedle seznamu produktů vždy, bez ohledu na to, jakou definici tyto produkty mají. Je to díky tomu, že úplně každý produkt na Shopasu má vždy nějakou cenu a má vždy nějakou skladovou dostupnost. Proto lze podle těchto vlastností filtrovat jakoukoliv směs produktů různých druhů. Všechny ostatní filtry už jsou specifické pro konkrétní typ (definici) produktu.

Filtry podle definice produktu

Kromě globálních filtrů lze na e‑shopu používat také filtry určené definicí produktu. Definice produktu určuje, jaké vlastnosti produkt má. Součástí definice je také nastavení, které z těchto vlastností mohou být ve filtrech použity. Globální definice, které jsme pro vás na Shopasu připravili, mají toto nastavení již připraveno. Pokud jste ve svém e‑shopu vytvořili nějaké své vlastní definice, můžete u přidaných vlastností sami rozhodnout, zda se má tato vlastnost použít pro filtraci nebo ne. Jak na to, najdete v nápovědě k Vytvoření vlastní definice produktu.

Protože mají produkty různých definic různé vlastnosti, nedají se kombinovat filtry podle různých definic. Filtry podle definice produktu se u výpisu produktů zobrazí za těchto podmínek:

  1. Pokud mají všechny produkty v seznamu stejnou definici. To platí jak pro výpis produktů kategorie, tak pro výpis produktů na seznamu výsledků vyhledávání. Prodáváte-li tedy jen jeden typ zboží, je pravděpodobné, že filtry podle definice, kterou na e‑shopu používáte, budou zobrazené vždy.
  2. Pokud u kategorie nastavíte Preferovanou definici pro filtraci. V takovém případě se ve výpisu produktů z této kategorie zobrazí filtry podle zvolené definice i v případě, že máte v kategorii produkty i s jinými definicemi. Toto nastavení je vhodné například v situaci, kdy máte v kategorii kromě samotných produktů také jejich příslušenství, které používá odlišnou definici, ale pro vaše zákazníky je klíčové filtrování hlavních produktů. Pokud zákazník použije kterýkoliv filtr, všechny produkty s odlišnou definicí ze seznamu produktů automaticky zmizí.

Filtr pro konkrétní vlastnost se zobrazí, pokud mají alespoň některé produkty v seznamu tuto vlastnost vyplněnou a pokud mají tyto produkty u dané vlastnosti různé hodnoty. Tedy v případě, že by byl takový filtr v daném seznamu produktů pro zákazníky užitečný.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení. Více informací