Základem každého úspěšného e‑shopu je snadné vyhledávání a nacházení produktů. Na Shopasu mohou vaši zákazníci produkt nalézt hned čtyřmi způsoby:
V této kapitole nápovědy se pokusíme vysvětlit, jak na Shopasu funguje filtrování produktů ve výpisu.
Filtry se obecně na e‑shopu mohou zobrazovat všude, kde se objevuje seznam produktů. Typicky jde o dvě situace:
Filtry se zobrazí vedle seznamu produktů a tento seznam ovlivňují. Ve výchozím nastavení není žádný dostupný filtr aktivní a jsou tedy vidět úplně všechny produkty z daného seznamu.
Globální filtry na Shopasu jsou dva:
Tyto filtry se zobrazí vedle seznamu produktů vždy, bez ohledu na to, jakou definici tyto produkty mají. Je to díky tomu, že úplně každý produkt na Shopasu má vždy nějakou cenu a má vždy nějakou skladovou dostupnost. Proto lze podle těchto vlastností filtrovat jakoukoliv směs produktů různých druhů. Všechny ostatní filtry už jsou specifické pro konkrétní typ (definici) produktu.
Kromě globálních filtrů lze na e‑shopu používat také filtry určené definicí produktu. Definice produktu určuje, jaké vlastnosti produkt má. Součástí definice je také nastavení, které z těchto vlastností mohou být ve filtrech použity. Globální definice, které jsme pro vás na Shopasu připravili, mají toto nastavení již připraveno. Pokud jste ve svém e‑shopu vytvořili nějaké své vlastní definice, můžete u přidaných vlastností sami rozhodnout, zda se má tato vlastnost použít pro filtraci nebo ne. Jak na to, najdete v nápovědě k Vytvoření vlastní definice produktu.
Protože mají produkty různých definic různé vlastnosti, nedají se kombinovat filtry podle různých definic. Filtry podle definice produktu se u výpisu produktů zobrazí za těchto podmínek:
Filtr pro konkrétní vlastnost se zobrazí, pokud mají alespoň některé produkty v seznamu tuto vlastnost vyplněnou a pokud mají tyto produkty u dané vlastnosti různé hodnoty. Tedy v případě, že by byl takový filtr v daném seznamu produktů pro zákazníky užitečný.